Danske Turismekompetencer

Digital turisme

Styrk din virksomhed online gennem fire gratis kursusdage her til efteråret!

Arbejder du allerede med turismemarkedsføring og vil du gerne lære mere om synlighed på nettet og optimere din indsats? På kurset vil vi arbejde målrettet med synlighed via Google, sociale medier, Facebook annoncering og Google Ads. Kursusforløbet er gratis og udbydes af Danske Turismekompetencer i samarbejde med Dansk Kyst- og Naturturisme og UCN act2learn. Se kurset som en investering i digitaliseringen af din virksomhed. Vi gør alt for, at du kan tage hjem med et udbytte, du kan bruge og implementere med det samme!

Danske turisme kompetencer - digital markedsføring

Kursets formål:
At give deltagerne kompetencer og værktøjer til at øge turistvirksomhedens digitale synlighed.

Målgruppe:
Kurset henvender sig til medarbejdere indenfor turisterhvervet, der allerede er på de sociale medier og er vant til at arbejde med turismemarkedsføring, men som er usikker på, hvordan de kommer videre og som gerne vil lære nyt.

Tirsdag d. 8. oktober 2019

Synlighed via Google: SEO
Google er den mest brugte søgemaskine i verden, og de fleste beslutninger om køb, rejser, oplevelser mv starter med en søgning på Google. Derfor er det ekstremt vigtigt for os at vores produkt og vores virksomhed bliver fundet, når vores målgruppe søger på Google.

Dagen kommer til at gå med søgemaskineoptimering, også kaldet SEO. Her beskæftiger vi os med, hvad vi kan gøre på vores egen hjemmeside, for at sikre at den står så godt som muligt på Google.

  • Introduktion til Søgemaskineoptimering/SEO
  • Hvordan arbejder vi med SEO i praksis indenfor turisterhvervet
  • Søgeordsanalyse
  • Optimering af hjemmeside

Du bør have computer med, og meget gerne adgang til administration af din virksomheds hjemmeside.

Tirsdag d. 29. oktober 2019

Sociale medier & content workshop
Facebook og Instagram har en helt speciel position i dine kunders liv. Det er her, du kan skabe relationer til dine kunder, så de vil huske dig som virksomhed og måske også som personlighed bag virksomheden.

Dagen vil være i workshop format, således du som deltager vil arbejde helt konkret med at lave gode opslag til Facebook og Instagram

  • Hvordan du laver det gode opslag på Facebook og Instagram
  • Forstå hvordan dit opslag performer – hvad virker godt og hvad virker mindre godt
  • Planlægning og offentliggørelse af opslag
  • Lav 3 gode opslag på dagen, så du har noget content til at offentliggøre, når du kommer hjem

Tag din computer med og sørg for at du har adgang til dine virksomhedssider på de sociale medier, så du kan begynde dit gode arbejde allerede på dagen.

Tirsdag d. 19. november 2019

Annoncering af turismeprodukter på Sociale Medier. Herunder Facebook Pixel
Som verdens største sociale medie indtager Facebook en helt speciel position. Uanset hvilken målgruppe vi ønsker at få fat på, så kan vi ramme dem gennem Facebooks univers. Samtidigt giver Facebook os en utrolig mængde data om brugerne, som vi kan anvende til at lave målrettet annoncering.

Dagen byder på en introduktion til de mange muligheder Facebook giver os, samt rige muligheder for at prøve tingene af i praksis. Du vil prøve at oprette en målgruppe, en kampagne og annonce, ligesom vi vil kigge på hvordan vi kan bruge Facebooks pixel til at lave rigtig smart annoncering og målretning.

  • Facebook Pixel
  • Facebook annonceadministrator
  • Boost eller ikke boost
  • Opbygning og arbejde med målgrupper indenfor turisme
  • Remarketing

Medbring computer og sørg for at du har adgang til at lave annoncering for din virksomhed. På selve dagen kommer du ikke til at sætte gang i en annonce, men det er vigtigt at du har adgang til værktøjerne.

Torsdag d. 5. december 2019

Google Ads
Google er den mest brugte søgemaskine i verden, og de fleste beslutninger om køb, rejser, oplevelser mv starter med en søgning på Google. Derfor er det ekstremt vigtigt for os at vores produkt og vores virksomhed bliver fundet, når vores målgruppe søger på Google. Samtidigt er det noget helt unikt, at vi med Google Ads kan få vist vores annoncer specifikt til de mennesker der leder efter vores produkt.

Dagen kommer til at gå med at kigge på de forskellige muligheder der ligger for annoncering i Googles system. Hvordan udvælger vi, hvilke søgeord vi vil findes på, hvordan laver vi en god annoncetekst mv.

  • Intro til Googles annonceringsunivers
  • Principperne bag Google Ads
  • Søgeordsanalyse
  • Udfærdigelse af annoncer og kampagner

Du bør have computer med, og meget gerne adgang til jeres Google Ads konto (sådan en er helt gratis at oprette, hvis I ikke allerede har en).

Turismeudvikling Hjørring, 17. oktober 2019