Toppen af Danmark

Opgradering af den fælles digitale markedsføring

En del af markedsføringsindsatsen i projektet “Toppen af Danmark” består i at optimere og vedligeholde hjemmeside og den tilhørende fælles turismedatabase GuideDanmark.

Dette efterår er det store arbejde med at omlægge hjemmesiden til et nyt og mere tidssvarende system afsluttet og hjemmesiden er gået i luften på en opdateret platform og i et nyt og lækket design på såvel dansk som tysk og engelsk. Det nye design har sit udspring i VisitDenmarks strategi for branding af Danmark – som du kan læse mere om på VisitDenmarks hjemmeside.

Brugervenligt og intuitivt
Brugervenlighed var blandt de vigtigste punkter på prioriteringslisten, da udbudsrunden for udviklingen af websitet blev indledt i starten af 2018. Ifølge målsætningen skulle det redaktionelle arbejde på de mange destinationers egne hjemmesider faciliteres gennem en ”open source” CMS-platform; en målsætning, hvis efterfølgende effekter allerede nu anerkendes af flere aktører.

Nyt design på www.toppenafdanamrk.dk

Hjemmesiden, som er på 3 sprog, er nu online i et nyt moderne design og på en teknisk opdateret platform.

Mobilvenlig og hurtig
Løsningen er en del af det landsdækkende ASP-system og der er i den nye version lagt særligt vægt på oplevelsen af hjemmesiderne hos brugere af mobiltelefoner – både hvad angår hastighed og det visuelle indtryk.

”Hastighed er afgørende for at få en god brugeroplevelse. Og at give brugeren en god oplevelse er altid vores endegyldige målsætning. Med vores nye server-setup og systemmæssige forbedringer leverer den hastighed, som har været prioriteret fra start. ” siger Ulrik Lerche, der er Digital Platform Manager hos VisitDenmark.

Turismeudvikling Hjørring, 9. oktober 2019